تبلیغات
یوتوپیا - فشار خون بالا چیست و چگونه درمان میشود

فشار خون بالا چیست و چگونه درمان میشود

نویسنده :NimA Najafi
تاریخ:پنجشنبه 15 شهریور 1397-09:13 ب.ظ

فشار خون بالا چیست و چگونه درمان میشود

،فشار خون بالا چیست،فشار خون بالا چیست و چه ضرری دارد،فشار خون بالا چیست،علائم فشار خون بالا چیست،علت فشار خون بالا چیست،قرص فشار خون بالا چیست،دلیل فشار خون بالا چیست،داروی فشار خون بالا چیست،فشار خون بالا نشانه چیست،درمان فشار خون بالا چیست،علت فشار خون بالا چیست،علائم فشار خون بالا چیست،علائم فشار خون بالا و پایین چیست،درمان خانگی فشار خون بالا چیست،راه درمان فشار خون بالا چیست،راههای درمان فشار خون بالا چیست،عوارض و علایم فشار خون بالا چیست،علائم بالا رفتن فشار خون چیست،از علائم فشار خون بالا چیست،علل فشار خون بالا چیست،علت اصلی فشار خون بالا چیست،علت فشار خون بالا در بارداری چیست،علت فشار خون بالا در نوجوانان چیست،علت بالا رفتن فشار خون چیست،علت بالا بودن فشار خون چیست،علت بالا بودن مینیمم فشار خون چیست،علت بالا بودن مینیموم فشار خون چیست،نام قرص فشار خون بالا چیست،دلیل بالا رفتن فشار خون چیست،دلیل بالا بودن فشار خون چیست،علت فشار خون بالا در جوانان چیست،علت فشار خون بالا در کودکان چیست،داروهای فشار خون بالا چیست،دارو فشار خون بالا چیست،دارو برای فشار خون بالا چیست،فشار خون بالا نشانه ی چیست،مینیمم فشار خون بالا نشانه چیست،فشار خون دیاستولیک بالا نشانه چیست،نشانه های فشار خون بالا چیست؟،بالا رفتن فشار خون نشانه چیست،بالا بودن مینیمم فشار خون نشانه چیست،بالا بودن فشار خون نشانه چیست،بالا بودن مینیموم فشار خون نشانه چیست،درمان گیاهی فشار خون بالا چیست،بهترین درمان فشار خون بالا چیست

 


بسیاری از افراد تا زمانی که مبتلا به بیماری‌های قلبی و حملات قلبی و سکته می‌شوند از وجود این بیماری مرموز در خود بی اطلاعند. پس همین حالا مراقب فشار خون خود باشید و با رعایت چند نکته ساده از بروز بسیاری از حوادث پس از آن جلوگیری کنید:

 

 

1- از غذاهای حاوی پتاسیم استفاده کنید.


موادی مثل طالبی و ماست و کشمش دارای پتاسیم بالایی هستند. پتاسیم به کنترل فشارخون کمک می‌کند. مطالعه‌ای روی 2600 مورد‌ آزمایشی نشان داد که خوردن 2000 میلی‌گرم پتاسیم در روز باعث کاهش فشارخون تا 4 میلی‌متر جیوه در مدت 5 هفته می‌شود، شما می‌توانید این مقدار را از طریق خوردن یک سیب‌زمینی پخته شده، یک موز بزرگ و 230 میلی‌گرم شیر به دست آورید.

 

2- پرتقال بخورید.


تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که بالاترین سطح خونی ویتامین c را مصرف می‌کردند دارای کمترین میزان فشارخون بودند. محققان معتقدند ویتامین C به گشاد شدن رگ‌های خونی کمک می‌کند شما می‌توانید میزان توصیه شده ویتامین C یعنی 60 میلی‌گرم در روز را با خوردن انواع میوه‌ها و سبزیجات به خصوص کلم بروکلی، انواع فلفل‌ها و مرکبات تامین کنید.

 

3- استرس خود را کنترل کنید.


از ملاقات با افرادی که شما را دچار استرس می‌کند دوری کنید. شیوه های کنترل استرس را بیاموزید و برای کاهش استرس حتما روزانه ورزش کنید. پیاده روی یکی از بهترین روش ها برای کنترل استرس است. آخر هفته را طوری برنامه‌ریزی کنید که با اعضای خانواده به کوه و پارک بروید.

 

 

4- سیر را در رژیم غذایی تان بگنجانید.


خوردن یک یا دو حبه سیر در روز یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای پایین آوردن فشارخون است. استفاده از سیر بسیار سریع خود را نشان می‌دهد و کاهش فشارخون اغلب بین 1 تا 3 ماه اتفاق می‌افتد.

 


5- غذاهایی مصرف کنید که چربی های اشباع آن کم باشد.

 

6- از مصرف زیاد نمک در پخت و پز و غذا خودداری کنید.پرهیز از غذاهای شور.

 

7- از نوشیدن الکل حتما اجتناب کنید

 

8- از روغن های امگا سه به جای روغن های جامد استفاده کنید ماهی بهترین منبع امگا سه است اسیدهای چرب امگا سه در ماهی، رگ‌های خونی را قابل ارتجاع نگه می‌دارند. طی تحقیقات مشخص شد افرادی که زیاد ماهی می‌خوردند و در کنار آن /کیلوگرم هم وزن کم کردند.




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




Admin Logo
themebox Logo